Organizasyonların giderek karmaşıklaştığı ve işlemlerin daha da hızlı hale geldiği günümüz dünyasında iş birimleri kendi sorumluluk alanlarının yanı sıra değer zincirinde yer alan diğer paydaşları adına da çapraz fonksiyonel sorumluluklar taşıyarak faaliyetlerini sürdürmek durumundadır. Bugün...
Okuma süresi: 4 dakika 7S Kuramı, McKinsey Danışmanlık Şirketi tarafından verimli ve etkin bir yönetim yapısı oluşturma ve kuruluş performansı değerlendirmesi amacıyla geliştirilmiştir. İngilizce ’de “S” harfi ile başlayan 7 temel işletme faktörü üzerine kurgulanmıştır. Bunlar...
Bir kavram kirliliğidir gidiyor. Bazen değişim diyoruz, bazen değişiklik… Bazen değişim dönüşüm diye beraber kullanıyoruz, bazen de birbirinin yerine… Ve bu ister istemez bizim değişimle ilişkimizi etkiliyor… Ne dersiniz taşları biraz yerine koymaya, kavramları yerli...
Hepimizin bir zamanlar apartman girişlerinde en sık gördüğümüz uyarılardan biridir bu yazı. Evde kullanılabilecek birçok ürünün satışı için birçok insan dolaşırdı, apartmanlara girer çıkardı. Ama satıcı ve pazarlamacı diye hiç farkı düşünülmeden yazılırdı, o zamanlarda...
Çalışan bağlılığı çalışanların şirketlerine, yaptıkları işlere, müdürlerine, ekiplerine ve şirketlerinin misyonlarına duydukları duygusal bağı ifade ediyor. Bu bağ onları “onlara verilen işten” daha fazlasını yapmaya götürüyor. İçlerindeki tutku ile yaptıkları işleri birleştirebiliyorlar ve bunun hem...
Sahip olduğumuz zengin kültürün getirisi olsa gerek, her konuya değinen bir özdeyişimiz var; bunlardan biri “Kılavuzu karga olanın… “diye başlar… Ve bazen kendi kendimizin karga kılavuzu oluruz… Kendimizi bloke etmeye başladığımızda içimizdeki karga harekete geçmiş...
Herkesin bildiğiyle başlayalım. Kendinize satılmasından mı, yoksa satın almaktan mı hoşlanırsınız? Uzmanlar diyor ki satın almaktan hoşlanırsınız, hemen ikinci soru geliyor: Her satın alanın psikolojisi birbiri ile aynı mıdır? Kesinlikle hayır! Başlangıcı iki gerçekle yapmak...
Risk, beklenen bir sonuçtan sapma potansiyelidir; ölçmeye çalıştığınız bir şeyin beklediğinizden farklı olma olasılığıdır. Esasen, risk yöneticilerinin ölçmeye çalıştığı da budur. Sapma potansiyelini ölçebilirsek, o zaman aslında yönetmeye başlıyoruz ve o zaman beklentilerimize göre yönetiyoruz....
Geri-bildirim bir ihtiyaçtır desem bana katılmayan çıkar mı? “Olmak istediğim insan” olma yolunda doğru rotada mıyım? Bana bakınca dışarıdan nasıl biri görülüyor? Büyük resmin içinde nasıl bir duruşum var? Acaba iletişim tarzım, davranışlarım, işimi yapış...