Kaizen Dijital Eğitimi
Eğitimin Tanımı ve Amacı:
Kaizen, Japonca’da KAI (değişim) ve ZEN (daha iyi) sözcüklerinin birleşiminden oluşmaktadır. Birleştirilmiş haliyle ‘daha iyiye değişim’ diğer bir ifadeyle ‘sürekli iyileştirme’ anlamına gelmektedir.
Kaizen; iş yerlerinde üst yönetim, müdürler ve çalışanlar olmak üzere herkesin katılımıyla yapılan sürekli iyileştirme faaliyetleridir. Kaizen, mevcut durumla yetinmemeyi, problemleri ve olası sorunları görmeyi öğretir.
Beklenen Fayda:
Bu eğitim programının sonunda katılımcı; İsraf(muda) kavramı ile tanışarak, görmeyi öğrenmeye başlayacak ve kayıplara karşı sistematik iyileştirme yöntemi olan Kaizen tekniklerini öğrenecektir.
Hedef Grup:
İşletme Sahipleri, Müdür, Yönetici, Uzman, Mavi Yaka
İçerik:
- Kaizen Nedir?
- Kaizen’in Gelisimi
- Kaizen’in Tarihçesi
- Kaizen ve Standart
- Kaizen ve Yenilik
- Kaizen’in Şartları
- Kaizen’in Amaçları
- Pukö Döngüsü
- Problem Çözme
- İyileştirme Alanları
- Kaizen Türleri
- Fikir Oluşumu
- Kaizen Uygulaması
- Kaizen Sonrası
- Görev ve Sorumluluklar
- Altın Kurallar