Öğrenen Odaklı Öğretim Tasarımı Eğitimi
Eğitimin Tanımı ve Amacı:
Eğitimci olan ya da kendi iş süreçleri ile ilgili eğitim verecek olan çalışanların/eğitmenlerin; etkili, dinamik, katılımcı odaklı bir eğitim tasarımı/ortamı yaratabilmeleri konusunda bilgi sahibi olmaları ve daha etkili sunum becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Beklenen Fayda:
Bu eğitimin sonunda katılımcılar;
• Eğitim tasarım sürecinin safhalarını öğreneceklerdir.
• Eğitim ihtiyaç analiz sürecini kendi başlarına tamamlayabileceklerdir.
• Doğru öğretim amaçlarını yazabileceklerdir.
• Katılımcı odaklı bir eğitim deneyimi tasarlayabileceklerdir.
• Yetişkin öğrenme süreçlerini bileceklerdir.
• Pozitif bir eğitim atmosferi yaratmanın yollarını keşfedip bunu kendi eğitimlerinde uygulayabileceklerdir.
• Ölçme ve değerlendirmede 5 aşamayı bilecekler ve önemini açıklayabileceklerdir.
• Kişisel gelişim planlarını hazırlayabileceklerdir.
Hedef Grup:
Eğitim Veren Herkes
İçerik:
- Yetişkin Eğitimi ve Öğretim Tasarımı
Eğitim ve Öğrenme Kavramı
Yetişkin Eğitiminin Temel Özellikleri
Öğretim Tasarımının 5 Ana Bileşeni (ADDIE Model) - Analiz ve Değerlendirme
İhtiyaç Analizinin Temelleri
İhtiyaç Analizinin Teknikleri
Öğretim Amaçlarının Tanımlanması - Eğitim Tasarımı ve Geliştirme
Yetişkin Eğitim Teorisi ve Prensipleri
Eğitsel Tasarım Süreci
Eğitim Türleri
Test: Öz Değerlendirme – Eğitmenlik Stili - Uygulama ve Uyarlama
Pozitif Öğrenme Ortamı Yaratma
Sunum ve Fasilitasyon Becerileri
Zor Durumları Yönetme - Ölçme ve Değerlendirme
Ölçümlemenin Önemi ve Süreci
Eğitim Metodolojisi:
- Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
- Ters yüz (Flipped Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
- Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.
Eğitim Detayları
Eğitimin Yeri:
Eğitim Süresi: