Rekabet Analizi
Eğitimin Tanımı ve Amacı:
Rekabet Analizi eğitimiyle kurumların, rakip firmalara karşı pazar payını büyütmek ve pazarlama faaliyetlerinde alternatif oluşturabilmek için analiz yöntemlerini ve sürdürülebilir, kârlı büyüme stratejilerini iyileştirmeleri hedeflenmektedir.
Beklenen Fayda:
- Pazar Analizi Hakkında Bilgi Sahibi Olunması,
- Farklı Analiz Yöntemleri ile Konuya Farklı Açılardan Bakılabilmesi,
- Sağlıklı Pazarlama ve Satış Stratejileri Oluşturabilme,
- Planlama ile Sürece Başlama, Stratejiyi Elde Tutma konularında yapılacak bilgi aktarımları ile eğitim katılımcılarının bu yönde geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Hedef Grup:
Pazarlama Yönetici ve Çalışanları, Pazarlama ve Satış Süreci ile Direkt İlişkisi Olan Diğer Birimler
İçerik:
- Pazar Analizi Nedir?
- PESTE Analizi,
- Stratejik Planlama,
- Rekabet Analizi Nedir ve Hangi Parametreleri Kullanır?
- Analizler; SWOT, TOWS, ANSOFF, Pareto
- BDG Matrisi
- Büyüme, Penetrasyon ve Sayısal/Ağırlıklı Dağılım Stratejileri
- Mavi Okyanus Stratejisi
- Alternatif Pazarlama Stratejileri (Viral, Guerilla, WOM)
- Alternatif Dağıtım veya Mağazalaşma Stratejileri
- Rekabet Activity Grid
- Rekabet Örnekleri ve Glokal Strateji
Eğitim Metodolojisi:
- Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
- Ters yüz (Flipped Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
- Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.
Eğitim Detayları
Eğitimin Yeri:
Online / Yüz yüze
Eğitim Süresi:
2 Gün
Danışman Eğitmen: