Satışta Başarının Sırrı: İnsanı Keşfetmek

Eğitimin Tanımı ve Amacı:

Bir şey yapmak istediğinizde onun zıttı ile karşılaşma ihtimaliniz çok yüksektir. Siz satmaya çalıştıkça; karşı taraf satın almama eğilimine girecektir. Satış yapanlar karşı taraftaki bu direnci kırmak adına birçok teknikler uygulamaya çalışırlar. Ancak bu çatışmayı daha da artırır ve kendinizi haklı olduğunuzu göstermeye çalıştığınız diyalogların içerisinde bulabilirsiniz. Önemli olan çatışmayı yönetmek değil çatışmayı durdurmaktır. İşte o zaman insanı keşfetmeye başladınız demektir. Çatışmanın bittiği yerde uzlaşma ve dolayısıyla satış gerçekleşir.

Beklenen Fayda:

  •  Sürdürülebilir müşteri iletişimin sağlanması,
  •  Sizin müşteriyi müşterinin de sizi çok iyi anlamasının sağlanması, karşılıklı beklentilerin ve çözümlerin oluşturulması,
  •  Sadece çıkara dayalı olan ilişkiler yerine birlikte düşünme ve uzun süreli müşterek fayda temelinde ilişkilerin kurulması.

Hedef Grup:

Satış ve Pazarlama Profesyonelleri.

İçerik:

  • Hazırlık yapmak: Önce, beklentiden hareketle sunacağın optimum faydayı oluştur ve emin ol.
  • Satış ve pazarlama uyumunu sağlamak: Ürünü anlatmaktansa, müşteriyi anlamaya çalış, müşterinin beklentisi ile ürün veya çözümün buluştur.
  • Müşteriye katma değer sağlamak: Pahalı ürün yoktur. Değer konumlandırılması yapılmamış ürün vardır.
  • İnandığımız faydayı müşteriye söyletmek: Çözümlerini anlatmak yerine öyle sorular sor ki; senin çözümlerini müşterin senden talep etsin.
  • Müşteriye hayal ettirebilmek: Sunacağın çözüm ve faydaları, müşteriye hayal ettir ve müşteri ile özdeşleşmesini sağla.
  • Satışa liderlik ederek satışı kapatmak: Müşteriyi ikna etmeye çalışmak yerine; onunla BİR olma yaklaşımı ile beklentisine en optimum çözümü üreterek süreci sonlandır.

Eğitim Metodolojisi:

  •  Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
  •  Ters yüz (Flipped Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
  •  Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’i uygulanabilecektir.

Eğitim Detayları

Eğitimin Yeri:

Online / Yüz yüze

Eğitim Süresi:

2 Gün
Danışman Eğitmen: