Sodrugestvo – Değişim Sürecinde Liderlik Gelişim Programı
Eğitimin Tanımı ve Amacı:
Değişimin dinamiklerini, VUCA ortamını ve çevikliğin bu ortamdaki önemini kavrayacak, yenilenme ihtiyacına karşılık çevremizde oluşabilecek direnci doğru yöneterek değişime liderlik etmenin püf noktalarını tartışacağımız,
Farklılıkları bünyeye katabilen, fikir çeşitliliğini yönetebilen, farklı bakış açılarını ortak amaca doğru hareket ettirebilen, kapsayıcı bir liderlik tarzı için gereken yetkinlikleri tartışacak ve bu yönde kendimize tekrar bakacağımız,
Geri bildirim alırken ve verirken zorlandığımız kısımların çözümlemesini yapacak ve “ileri besleme” yoluyla bireyleri pozitif bir geleceğe doğru hareket ettirecek koçluk becerilerini keşfedeceğimiz,
Stratejik – taktik – operasyonel kararlar arasındaki ilişkiyi, stratejik düşünce sistematiğinin nasıl işlediğini inceleyecek, bir uygulamayla gruplar halinde içgörü odaklı stratejik karar alma deneyimi yaşayacağımız bir eğitim programıdır.
Dersler ve konular tamamlandığında sertifikanızı sistem üzerinden görüntüleyebilir ve dilediğiniz zaman dijital kopyasını alabilirsiniz.
Beklenen Fayda:
- Yönetişim yaklaşımında ihtiyaç duyulan değişimin sebeplerini ve bu yolculukta kendi güçlü ve kör noktalarının neler olduğunu
bilecekler.
- Değişim ortamını daha iyi kavrayıp, onun bir parçası olmak üzere ne tür yetkinliklere sahip olmaları gerektiğini
anlayacaklar.
- Değişimi yönetebilmek üzere daha donanımlı hale gelip, bu yönde gereken davranış ve yetkinlikleri hayata geçirmeye
başlayacaklar.
Hedef Grup:
Sodrugestvo Türkiye grubu yöneticileri ve ekip liderleri
İçerik:
- Değişen Dünya –Değişen Değerler – Değişen Yönetim Yapısı – Ve değişmeyenler…
- Neden “yönetimden-yönetişime”? Bireye – kuruma – topluma faydaları…
- Yönetişimin temel değerleri: şeffaflık, katılımcılık, hesap-verebilirlik, eşitlik…
- Nasıl bir liderlik tarzı çağdaş yönetişim anlayışını destekliyor? Kaplayıcılıktan kapsayıcılığa…
- Paydaşlarla etkileşimde vizyonda ortaklığın rolü ve önemi nedir?
- Yöneten-yönetilen ilişkisinde farklı bir açılım olarak “yön-edicilik ve etkileşim”…
- Çalışanları “iç müşteri” olarak yeniden tanımlamak. Neden ve nasıl?
Eğitim Metodolojisi:
- Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
- Ters yüz (Flipped Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
- Program içerisinde atölye çalışmaları ve başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.
Eğitim Detayları
Eğitimin Yeri:
Eğitim Süresi: