Zor İnsanlarla ve Durumlarla Başa Çıkma Eğitimi

Eğitimin Tanımı ve Amacı:

Zor insanlar, zor durumlar birçoğumuzun günlük yaşamının bir parçası halindedir. Bazen zor insanları karşımızda müşteri, bayi veya tedarikçi olarak buluruz.

“Zor insanlar”, farklı şekilde kendini gösterebilir, sorun yaratmak için her fırsatı kollayabilir veya işlerinizi yavaşlatmak için ellerinden geleni yapabilir hatta bazen pasif direnişi kullanabilirler. Fakat günün sonunda, “zor” kişisel algıya dayalıdır. Size fırtına gibi gelen bir şey, başkası için sadece bir esinti olabilir. Kendi kişiliğinizi, tercihlerinizi ve duygusal tetikleyicilerinizi anlamak ve bu temeller üzerinde yeni davranış şablonları geliştirmek sizi rahatsız eden insan türlerini ve durumları tanımanıza ve zorlu durumlarla daha kolay başa çıkmanıza yardımcı olur.

Beklenen Fayda:

  • Zor bir durumu bir çerçeveye oturtma ve anlaşma noktasına giden yolları öğrenmek,
  • Zor insanların tutumlarının diğerlerini nasıl etkilediğini etkili şekilde iletebilmek,
  • Rahatsız edici kişi ve durumlarla başa çıkmayı öğrenmektir.

Hedef Grup:

Tüm Çalışanlar.

İçerik:

  • Güçlü Bir İletişim Dili Kullanma ve Geri Bildirim Verme
  • Zor İnsanı ve Durumu Teşhis Etmek
  • Farklı Davranış Türleri ve Bunlarla Başa Çıkma Stratejileri Belirlemek
  • Çatışmada Konuyu Kişiden Ayırmak
  • Duyguları Yönetmek
  • Çözüm İçin Harekete Geçmek
  • Tartışmayı Terk Etme ve Durumu Eskale Etmeye Hakkınız Olan Noktaları Anlamak
  • Zor Müşterilerle İletişim Kurmaya Yardımı Olanlar
  • Zor Müşterilerle Baş Etme Teknikleri

Eğitim Metodolojisi:

  • Formal öğrenme, ilişkisel öğrenme ve deneyimsel öğrenme metotları kullanılabilecektir.
  • Ters yüz (Philip Learning) eğitim için program öncesi katılımcılarla paylaşımlar yapılabilecektir.
  • Program içerisinde başlangıç/bitiş quizler’ i uygulanabilecektir.

Eğitim Detayları

Eğitimin Yeri:

Online / Yüz yüze

Eğitim Süresi:

1 Gün
Danışman Eğitmen: